Naše podnikání
Podnicast - O distribuci kosmetiky a hledání značek v Bulharsku.
V tomto rozhovoru se dozvíte:
- z čeho se skládá velká část byznysu
- odkud pocházejí suroviny a kam je dále dodávají,
- jakým způsobem vyhledává nové značky,
- jak testuje jednotlivé značky před výběrem,
- co ovlivňuje cenotvorbu produktů,
- jaké služby poskytuje firma značkám kromě distribuce,
- jaké jsou legislativní podmínky při vývozu kosmetiky,
- co je reexport a jaké je jeho využití,
- z čeho sestává marketingový mix firmy,
- jakou roli v prodeji zastává Vendor marketing,
- kterým produktům z portfolia se nejvíce daří,
- kde plánují expandovat a jaké mají plány s prodejem surovin.
Levosphere - BioRuža - Proč firmy podceňují distribuci?
Zakladatel společnosti Bioruža Radovan Conev a marketingová manažerka Eliška Šušková nám v podcastu dosvědčí, že distribuci nesmíme podceňovat a je třeba jí věnovat dostatek času. Distribuce je nedílnou součástí každé firmy, avšak často se jí neklade dostatečný důraz.
V podcastu se dozvíte:
- kdo stojí za vznikem společnosti Bioruža a jak vznikl její název,
- jak postupovat při expanzi v distribuci u B2B a B2C segmentu,
- již co všechno se připravit při vytváření a budování vztahů se svými obchodními partnery,
- zda lze udržet konzistentnost marketingové strategie i na Amazonu.
Radoslav nám v rozhovoru představuje společnost Bioruža a její vznik. Vypráví nám o distribuci v B2B a B2C segmentu. O marketingu ve společnosti nám prozrazuje marketingová manažerka Eliška Šušková. Dále říkají o specifikách marketingové komunikace v B2B a B2C segmentu a jak jej lze udržet konzistentnost komunikace v obou segmentech. Prozradí nám také to, zda působení v segmentu B2B dokáže podpořit prodej v e-shopu.
Na závěr nám naši hosté doporučují v marketingu plánovat, vyhodnocovat, zkoušet a zároveň si vytvořit systém, který nám samotným bude dávat smysl.
Eshop Restart- Je výhoda dostat se svým sortimentem do DM drogerie? Rozhovor s Rado Conevem z bioruza.sk
V další TALKshow o e-shopu s e-shopáři, potažmo rychlém výslechu jsem si povídal s majitelem a zakladatelem e-shopu https://www.bioruza.sk Rado Conevem. Bioruža je e-shop zaměřující se na prodej přírodní kosmetiky a doplňků stravy s tím, že se primárně soustředí na B2B segment. Mezi jejich klienty patří třeba DM drogerie, Notino, Mall, Dr. Max atd… Postupně se ale Biorůže logicky začíná čím dál více soustředit také na aktivity v rámci B2C. Mají výhradní zastoupení na řadu značek a unikátních výrobků, ročně vyexpedují téměř 16 000 objednávek a obrat mají v desítkách milionech korun. Užijte si další dávku zajímavé inspirace v podání rozhovoru Radem Conevem, majitelem e-shopu bioruza.sk a bioruza.cz. Pokud máte program ESHOP RESTART 2.0., tak si s Radem můžete poslechnout také bonusovou část rozhovoru, ve které jsme se bavili detailněji o:
- zkušenosti z Pilulky a co si naopak Rado přenesl do řízení svého e-shopu
- jaký vstupní filtr a podmínky má nastavené na spolupráci s dodavateli a jak díky tomu se dokáže dostat na úplně jiné podmínky, než se kterými firma na začátku přijde...
- marketplace - co si vyzkoušeli, že funguje a co naopak ne + na co si dát pozor a co je v rámci této spolupráci doslova zásadní věc.. Na Biorůži mají zkušenosti z těch nejrozšířenějších marketplace platforem. Jak Rado říká, každá má své specifika, ale pokud to dobře odřídíte a nastavíte, tak to je trh, který vám dokáže skvěle pomoct ve vašem růstu...
- KPI (= cíle a dodržování) - jak mají nastavené - tohle byla super inspirace, protože tuto část řízení firmy mají v Biorůži opravdu hodně promakanou...
- odměňování lidí v týmu - jaké má tady Rado zkušenosti. Poměrně často do týmu zasahuje, když vidí, že věci nefungují + jsme se bavili také o tom, jak to má v tomto směru v rámci řízení lidí nastavené celkově...
- influencer marketing - jak ho dělat efektivně a hlavně najít influencery, kteří vám opravdu přinesou výsledky, protože tady je jak Rado říká více "bullshitu" než těch influencerů, kteří mají opravdu reálný dosah... V Biorůži se vydali cestou budování vlastní komunity influencerů a mají díky tomu výrazně lepší výsledky, než kdyby to dělali tou "tradiční cestou". Jedním z největších přínosů této spolupráce vidí Rado v tom, že jim takto vznikají skvělé a hodnotné recenze, se kterými pak dále pracují. V databázi mají téměř 800 influencerů, ze kterých si vybírají ty nejlepší a s nimi pak spolupracují. Bavili jsme se také o tom, jak influencery a podle čeho je vybírají...