Reklamační řád
Pro co nejjednodušší a nejrychlejší vyřízení vaší reklamace nás prosím kontaktujte nebo vyplňte reklamační formulář. V průběhu celého reklamačního řízení jsme tu pro vás, abychom každou situaci vyřešili s maximální pozorností a ohleduplností. Pokud se setkáte s problémy s našimi produkty nebo službami, chceme, abyste věděli, že vaši reklamaci důkladně prošetříme.
Preambule
Reklamační řád definuje postup zákazníka a společnosti BIORUŽA, s. r. o., se sídlem Laborecká 1,010 01 Žilina, IČ: 52234070, zapsaná v obchodním rejstříku okresního soudu Žilina oddíl: Sro :, Vložka číslo: 71761 / L, místem podnikání: Laborecká 1, 010 01 Žilina a provozem: BIORUŽA, Rosinská 13, 010 08 Žilina v případě, že i přes veškeré úsilí společnosti o zachování vysoké kvality nabízeného zboží vznikne na straně zákazníka (konečného spotřebitele nebo obchodníka) oprávněný důvod k uplatnění práv z odpovědnosti za vady prodávaného zboží. Všechny reklamace, včetně neoprávněných, se snažíme vyřešit ke spokojenosti všech zúčastněných.
Článek I
Prevence
1. Při zadávání objednávky zboží je nutné, abyste si před potvrzením objednávky na www.bioruze.cz zkontrolovali zvolený druh, množství a velikost vybraného balení. Předejdete tak řešení dodávky původně nechtěného zboží nebo balení.
2. Při používání zboží je nutné, abyste věnovali dostatečnou pozornost doporučenému používání uvedenému na obalu zboží, v příbalových letácích nebo na našich webových stránkách, případně nás kontaktovali na info@bioruze.cz. Nebo telefonicky +420 792 578 253 s dotazy na použití v konkrétním případě. Předejdeme vaší nespokojenosti s účinností produktů.
3. Naší povinností je reagovat na vaše podněty, zlepšovat všechny procesy a aktualizovat dostupné informace o produktech, abychom předešli případným oprávněným reklamacím.
Článek II
Základní podmínky reklamace
1. Pokud se vyskytne u zakoupeného zboží v záruční době vada, máte právo tuto vadu reklamovat prostřednictvím reklamačního formuláře.
2. Vadou se rozumí neshoda mezi objednávkou, fakturou a / nebo dodaným zbožím, poškozený balík nebo zboží v něm.
3. Za vadu nelze považovat:
- vizuální nebo čichové vjemy nepříjemné pro zákazníka
- změny vyplývající z přírodního charakteru použitých surovin
- omyl na straně zákazníka při objednávání zboží
- opotřebení nebo spotřeba zboží způsobena obvyklým užíváním nebo pokud to vyplývá z povahy věci (např. uplynutí data spotřeby)
Za vadu neodpovídáme, pokud je vada na zboží již při převzetí a z důvodu této vady je sjednána sleva z kupní ceny, nebo pokud je zboží dodáno s objednávkou jako dárek.
4. Pro zajištění řádného uplatnění a vyřízení reklamace postupujte podle doporučení uvedených v příloze 1.
5. V případě, že uplatníte právo z vady prodaného zboží řádným způsobem, bude reklamace vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
Článek III
Místo a způsob uplatnění reklamace
1. Pokud chcete reklamovat naše zboží, učiňte tak prosím ihned po zjištění vady na zboží.
2. Reklamaci uplatníte jako koncový zákazník přímo v prodejně nebo na e-shopu, kde jste si zboží zakoupili, a to na základě předložení dokladu o zaplacení a v souladu s reklamačním řádem dané prodejny nebo e-shopu.
3. Jako koncový zákazník nebo obchodník, který zakoupil zboží přímo na www.bioruze.cz, nás o uplatnění reklamace neprodleně informujte:
- prostřednictvím reklamačního formuláře
- telefonicky: na +420 792 578 253
- e-mailem na info@bioruze.cz
- poštou případně osobně na adrese provozovny Rosinská cesta 13, 010 08 Žilina.
4. V prvotní informaci o uplatnění reklamace (e-mailem nebo telefonicky) uveďte své identifikační údaje, číslo objednávky/faktury, druh a rozsah vad na reklamovaném zboží, případně jak se vada zboží projevuje, jaký nárok z důvodu reklamace zboží uplatňujete, datum, eventuálně fotodokumentaci.
5. Na uplatněnou reklamaci jsme povinni reagovat do 24 hodin formou potvrzení o tom, kdy jste reklamaci uplatnili, co je jejím předmětem a jaký způsob řešení reklamace požadujete (zahájení reklamačního řízení).
6. Pro úspěšné vyřešení reklamace vás žádáme o potřebnou součinnost.
7. V případě oprávněné reklamace máte právo na náhradu poštovného v nutné výši. V případě neoprávněné reklamace nemáte nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani www.bioruze.cz nemá nárok na náhradu nákladů vzniklých na její straně (pokud se ze strany zákazníka nejednalo např. o opakovanou bezdůvodnou reklamaci, u které se už dá domnívat, že se z jeho strany jednalo o zneužití práv)
Článek IV
Postup uplatnění reklamace
Právo reklamace z vady zboží musí být uplatněno v době do 24 měsíců od převzetí zboží. Pokud je na prodávané věci, jejím obalu nebo k ní přiloženému návodu vyznačena lhůta k použití, neskončí záruční doba před uplynutím této lhůty.
1. Poškozený balík
Při přebírání zásilky, v případě viditelného poškození balíku nebo zboží v něm, jste oprávněni (a my to doporučujeme) balík nepřevzít. V případě převzetí zásilky jste povinni sepsat protokol o poškozené zásilce (formulář má k dispozici řidič přepravní služby) a nechat si jej potvrdit řidičem přepravní společnosti. Následně je nutné nám do 24 hodin od převzetí zásilky poskytnout podklady pro reklamaci, abychom mohli řešit reklamaci s přepravní společností.
Podklady pro reklamaci zahrnují:
a) hlášení o reklamaci včetně protokolu o poškozené zásilce,
b) fotodokumentaci poškozeného balíku a zboží,
Nejasné, chybějící nebo opožděné zaslání podkladů pro zahájení reklamačního řízení může být důvodem pro zamítnutí reklamace.
2. Poškozené zboží
V případě převzetí zásilky, na níž nebylo zjevné poškození obsahu, postupujte podobně jako u poškozené zásilky, ale bez dodání protokolu o poškozené zásilce potvrzeného ze strany řidiče přepravní společnosti.
3. Skrytá vada zboží
Vadu projevenou se zpožděním reklamujte bezprostředně po jejím zjištění nebo projevení. Kontaktujte nás prostřednictvím reklamačního formuláře, e-mailem nebo telefonicky.
Při hlášení reklamace uveďte, v čem spatřujete vadu produktu a jak se projevuje. Následně vás budeme kontaktovat a dohodneme se na dalším postupu řešení reklamace.
Pro prokázání vady produktu vás požádáme o jeho zpětného zaslání. Pokud bude spotřebována více než ¼ obsahu výrobku, nemusí být tato reklamace uznána.
V případě, že produkt nesplňuje vaše očekávání v účinku, nemusí být reklamace akceptována, ale budeme hledat způsob, jak by ve vašich podmínkách mohl výrobek fungovat, nebo řešit vaši potřebu prostřednictvím jiných produktů.
4. Neshoda mezi objednávkou, fakturou a / nebo dodaným zbožím
Před hlášením neshody mezi objednávkou a dodaným zbožím prosím zjistěte, zda vám byly doručeny všechny balíky.
V případě nedoručení některého z balíků nebo nedoručení objednávky do 3 pracovních dnů od potvrzení objednávky nás prosím neprodleně informujte.
V případě nesrovnalosti způsobené jiným důvodem než nedoručením balíku nás prosím neprodleně kontaktujte telefonicky nebo e-mailem, abychom se domluvili na dalším postupu řešení reklamace.
Článek V
Způsoby řešení reklamace
1. V případě oprávněné reklamace máte právo, abychom zboží bezplatně a neprodleně uvedli do stavu, který odpovídá vašim požadavkům, a nápravu jedním z následujících způsobů.
2. V případě odstranitelné vady má zákazník právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Bioruža je povinna vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace.
3. Pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné, může zákazník požadovat výměnu zboží (na přání zákazníka je možné vyměnit za jakékoliv zboží). Není-li výměna zboží možná, může zákazník od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží.
4. V případě neodstranitelné vady má zákazník právo na výměnu zboží, odstoupení od smlouvy a vrácení ceny za zboží nebo poskytnutí přiměřené slevy z ceny zboží.
5. V případě zamítnutí reklamace vás budeme písemně informovat (e-mailem nebo poštou), včetně zdůvodnění zamítnutí reklamace (ukončení reklamačního řízení).
Článek VI
Závěrečná ustanovení
Změny reklamačního řádu vyhrazeny. V Žilině 01.01.2024