Doprava ZDARMA nad 950Kč

Jak začít s předsevzetími?

Zhubnout 20 kilo, přestat kouřit, naučit se anglicky, chodit cvičit, omezit alkohol. Poznáváte v tom svůj seznam, který si vždy pečlivě sepíšete a už na konci ledna porušíte? Možná by bylo fajn se zamyslet nad tím, co všechno po sobě chcete. Pokud se nestravujete správně, jíte hodně sladkých a zpracovaných jídel, kouříte denně jednu krabičku, anglicky umíte jen pozdravit a zadýcháte se i při obyčejné procházce, pak vám radikální předsevzetí logicky dlouho nevydrží. Tělo není na takové zacházení zvyklé, bouří se formou mnoha věcí - bolí vás nohy, hlava, celé tělo, jste unavení, malátní a potřebujete posílit imunitu. Přemýšlejte raději realisticky a dejte si malá předsevzetí nebo hezky jedno po druhém.

Malé cíle

Základem úspěchu je vytvářet si malé cíle. Chcete zhubnout? Pak se zaměřte na to, jaká je vaše životospráva. Vynecháváte snídani? Zkuste na tom zapracovat. Jíte samé smažené jídla? Pak zakomponujte do jídelníčku jedno jídlo, které bude vyvážené, přidávejte ke každému jídlu po menších porcích zeleninu. Hodit se budou i vitamíny, například probiotika. Pokud kouříte krabičku denně, pak pomalu snižujte počet cigaret. Vy i vaše tělo si na drobné změny zvyknete snáz než na velké skoky a tím pádem máte větší šanci, že předsevzetí dodržíte.

Reálné cíle

Píšete si na seznam zhubnout dvacet kilo? To ovšem bude trvat dlouhou dobu, pokud chcete zhubnout zdravě a udržitelně. Dejte si například cíl zhubnout do března 4 kilogramy. Je to jasný a srozumitelný cíl, není nijak nepřekonatelný. A na konci března můžete opět stanovit cíl nový. Podobně to je s angličtinou. Do konce března se naučíte první tři lekce. Cíl jednoduchý a reálný, pokud chodíte do práce a staráte se o rodinu. Stanovením reálných cílů podporujete nejen sebe, ale také si dodáváte motivaci.

Buďte k sobě mírní

Neznamená to, že seznam předsevzetí musí být dlouhý. Za pár týdnů se stejně většiny z nich vzdáte a budete na sebe o to víc naštvaní - zase jste to nedodrželi. Klidně si dejte jen jeden cíl, jedno předsevzetí, které budete mít možnost splnit. Bude to mít povzbuzující účinky na vaši sebedůvěru a s větší vervou se pustíte do dalších plánů a předsevzetí. Pečujte také o své tělo. Dopřejte si masáž, peeling nebo si doma tělo natřete voňavým mangovým máslem.

Vše si vystavte

Své předsevzetí máte v hlavě? dejte je na papír! Pomůže vám to lépe se ve všem orientovat. Hubnutí můžete zaznamenávat do kalendáře nebo jídelníčku, diář zase odhalí, kdy jste byli cvičit, kdy jdete do sauny nebo na dlouhou procházku s přáteli. Nákupní seznamy zase odhalí, co vše jíte. Pro učení cizích jazyků si vytvořte kartičky, které budete mít vždy po ruce a ve chvílích volna si slovíčka procvičujte. Vše budete mít na očích a navíc uvidíte reálné posuny a výsledky.